Autoservisas, automobilių dalys,

automobilių nuoma, techninė pagalba kelyje

Techninė pagalba kelyje 24/7: 

       

+370 614 66400      

Bendra informacija: 

       

+370 618 20660      

RATŲ PRIEŽIŪRA

 

Tinkamų padangų ir ratlankių pasirinkimas bei jų eksploatavimas yra itin svarbus veiksnys užtikrinantis Jūsų saugumą kelyje. Mes galime pasiūlyti tinkamą variantą kiekvienam klientui pagal vairavimo techniką, kliento automobiliui pagal nustatytus matmenis. Tačiau manome, kad ir Jums verta žinoti, kaip rekomenduojama prižiūrėti ratus ir kitą svarbią informaciją susijusią su padangomis bei ratlankiais.

Tinkamai prižiūrint ratus  Jūsų kelionės bus saugesnės, sumažinsite išlaidas degalams, o padangos tarnaus žymiai ilgiau. Svarbu, kad:

· automobilio ratlankiai ir padangos butų rekomenduojamų matmenų ;

· ratai butų tinkamai subalansuoti;

· automobilio važiuoklės reguliavimas turi atitikti gamintojo rekomendacijas;

· padangos būtų pritaikytos: sezonui, kelio dangai, automobilio apkrovai;

· padangų protektoriaus gylis nebūtų mažesnis nei rekomenduojamas;

· oro slėgis padangose būtų gamintojo rekomenduojamose ribose;

· ne sezono metu padangos  būtų tinkamai saugomos.

Šie faktoriai daro įtaką tiek Jūsų saugumui, tiek padangų ilgaamžiškumui, tad čia mes pasistengsime atsakyti į daugelį klausimų, kurie yra aktualūs tinkamai prižiūrint ratus. Daugiau informacijos visada galite konsultuotis su mūsų ratų specialistais, kurie atsakys į  Jus dominančius klausimus, bei padės išsirinkti Jums tinkamiausius ratlankius bei padangas.

 

Kas parašyta ant padangos išorinės sienelės?

 

 

 

A   -   padangos plotis milimetrais;

B   -   padangos aukščio koeficientas procentais;

C   -   padangos tipas (R - radialinė) ir ratlankio diametras coliais; 

D   -  apkrovos indeksas (leistina apkrova vienai padangai, kg);

E   -   greičio indeksas (didžiausias leistinas greitis, km/val);

F   -   modelio pavadinimas;

G   -   maksimalus leistinas oro slėgis;

H   -   maksimali leistina apkrova;

I   -   gamintojo pavadinimas.

 

 

 

Padangų savybės


Pateiksime keletą padangų savybių, kurias klientas turėtų žinoti renkantis padangas.

· Sukibimas su kelio danga svarbus priklausomai nuo metų sezono bei kliento poreikių, kokiais keliais daugiau yra važinėjama. Padangas galima pasirinkti, kurios turi gerą sukibimą su kelio danga ties posūkiais, kai daugiau važiuojama vingiuotais keliais. Sezonas taip pat daro įtaką, kadangi galima pasirinkti padangas, kurių geresnis sukibimas su šlapia arba sausa kelio danga. Esant lietingam orui – labai svarbu pasirinkti padangas, kurios geba išstumti vandenį ir išlaikyti sukibimą šlapiame kelyje, kad nesusidarytų vandens pleištas tarp kelio dangos ir padangos protektoriaus ir automobilį būtų sunku suvaldyti. Sukibimas su šlapia danga – vienas svarbiausių padangos kokybės rodiklių. Tačiau dažnai geresnis sukibimas su keliu ir mažesnis pasipriešinimas riedėjimui – viena kitai prieštaraujančios savybės, todėl nukenčia kokybė. ES padangų ženklinimo reglamentas leis pirkėjams matyti ir rinktis jiems tinkamiausius variantus. Ženklinimas  atliekamas pagal 7 įvertinimų skalę, kurioje „A“ įvertinimas apibūdina aukščiausią sukibimo lygį, o „G“ – žemiausią.

· Degalų sąnaudos. Viena iš jėgų, veikiančių transporto priemonių degalų sąnaudas, yra pasipriešinimas judėjimui. Šis reiškinys pasireiškia padangai riedant – ji deformuojasi ir šilumos forma netenka energijos. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis padangos pasipriešinimas judėjimui, taigi didesnės degalų sąnaudos. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas judėjimui užtikrina mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų dujų, tarp jų ir CO2, kiekį. Pagal naująjį ES padangų ženklinimą „A“ reiškia didžiausią degalų ekonomiją, o „G“ – mažiausią.

· Komfortas lemia Jūsų pojūčius važiuojant automobiliu. Komfortiškos padangos geriau sugeria smūgius ar trinktelėjimus kelyje.

· Triukšmas taip pat susijęs su pojūčių ir ne retai įsigijus padangas tenka nusivilti dėl erzinančio ūžesio. Triukšmas gali būti išorinis ir vidinis, tad rekomenduojame pasikonsultuoti su specialistais, kad triukšmas nebūtų nei akustinė tarša aplink jūsų automobilį, nei Jūsų nemalonių pojūčių priežastimi. Ne visi žmonės yra susipažinę su decibelų vertėmis, todėl taip pat nurodoma ir triukšmo klasė. Padangos skirstomos į kategorijas pagal ES teisės aktuose numatytus padangų keliamo triukšmo apribojimus.

1 juoda banga: triukšmo lygis yra bent 3 dB mažesnis už ES teisės aktuose nustatytą ribą.

2 juodos bangos: triukšmo lygis atitinka ES teisės aktuose nustatytą ribą arba yra iki 3 dB mažesnis.

3 juodos bangos: triukšmo lygis viršija ES teisės aktuose nustatytą triukšmo ribą.

· Stabdymo kelias labai svarbi savybė, kad Jūsų kelionės būtų saugios. Tačiau verta paminėti, kad nepakanka tik įsigyti padangas su gera stabdymo kelio savybe, reikia atsižvelgti ir į kitus aspektus, geros padangos, tai tik viena dalis Jūsų saugios kelionės.

· Rida dažnai apibūdina padangų eksploatavimo trukmę. Kuo didesnė rida, tuo ilgesnės Jūsų kelionės laukia su tomis pačiomis padangomis.

Reikėtų atsižvelgti į visas savybes, tačiau atminkite, kad saugumas svarbiausia. Visuomet galite kreiptis į specialistus, kad Jums pasiūlytų tinkamą variantą tiek saugumo ir pojūčių, tiek kokybės ir kainos atžvilgiu. Pagal Jūsų poreikius – geriausi pasiūlymai.


Protektoriaus nusidėvėjimas


Dažnai pasitaiko, kad padangos protektorius nusidėvi netolygiai. Tokios problemos priežastimi gali būti: padangų slėgis, per didelis ar per mažas, ratų geometrijos neatitikimai, taip pat priklauso ir nuo to, kur padangos sumontuotos, priekyje ar gale. Kartais padangų eksploatavimo trukmę prailgina padangų vietų sukeitimas, kai protektorius viename automobilio gale nusidėvėjęs labiau nei kitame. Tačiau protektoriaus gylis matuojamas labiausiai nusidėvėjusioje vietoje ir jis negali būti mažesnis, nei nurodyta Kelių eismo taisyklėse.

Kelių eismo taisyklėse nurodyta:

· Lengvųjų automobilių (iki 3500 kg). Žiemos sezonu (nuo spalio 31 d. iki balandžio 1 d.) protektoriaus gylis ne mažesnis nei 3,0 mm. Vasaros sezonu (nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d.) – ne mažesnis nei 1,6 mm.

· Motociklų. Žiemos sezonu motociklai neeksploatuojami. Vasaros sezonu protektoriaus gylis ne mažesnis nei 0,8 mm.

Padangų protektoriaus nusidėvėjimą tiksliausiai galima pamatuoti su gylio matuokliu, tačiau nuolat stebint padangų būklę, galima remtis ir nusidėvėjimo indikatoriumi (atitinkamo storio blokelis įterptas protektoriaus kanalų gilumoje), kuris padės numatyti, kada laikas keisti padangas.


Ratų balansavimas


Ratų balansavimas – tai darbas naudojant balansavimo įrangą, kuri tam tikru greičiu apsuka ratus ir tuomet kompiuteris parodo duomenis, ar ratas juda tolygiai, ar yra nukrypimų, kuriuos reikėtų kompensuoti metaliniais svareliais. Balansuoti ratus rekomenduojama kiekvieną kartą keičiant sezonines padangas, nepriklausomai nuo to, ar padangos naujos, ar naudotos. Ratus taip pat gali tekti balansuoti po stipraus smūgio į duobę ar kitą kliūtį. Ratų disbalansas dažnai pasireiškia vairo ir viso automobilio vibracija, tai galima pajusti važiuojant didesniu greičiu. Ratų disbalansas daro įtaką:

· Jūsų saugumui, nes automobilį sunkiau valdyti;

· Jūsų komfortui, kadangi važiuojant didesniu greičiu vibracija gali būti ir labai stipri;

· Jūsų automobilio važiuoklės dalims, dėl vibracijos dalys praranda stabilumą ir greičiau susidėvi;

· Jūsų automobilio padangų nusidėvėjimui.

Žiemą dažnai pasitaiko, kad ratų disbalansą sukelia ratuose susikaupęs sniegas ar purvas. Tuomet reikėtų tiesiog pravalyti ratus tiek iš vidinės, tiek iš išorinės pusės. Svarbu paminėti, kad ne visada galima ratus balansuoti. Šio darbo negalima atlikti, kai padanga yra pažeista ar nusidėvėjusi, taip pat, kai pažeistas yra ratlankis. Ratų balansavimas – vienas iš pagrindinių darbų susijusių su ratų remontu, kad Jūsų kelionės būtų dar saugesnės.


Padangų slėgis


Padangų slėgį vertėtų reguliariai patikrinti ir oro slėgį padangoje išlaikyti pagal nurodytas  rekomendacijas ant padangos išorinės sienelės bei automobilio kuro bako dangtelio vidinės pusės, automobilio slenksčio ties vairuotojo durimis arba ant vairuotojo durų esančios informacinės lentelės. Oro slėgis padangose gali sumažėti natūraliai, nors ir nežymiai, taip pat dėl temperatūros svyravimo. Mechaniškai pažeistos padangos oro slėgis mažėja kur kas greičiau ir reikalauja remonto. Bet kokiu atveju, padangose oro slėgis turėtų būti pagal rekomendacijas, kad išvengti rizikos. Dėl netinkamo oro slėgio padangose prastėja sukibimas su kelio danga, pailgėja stabdymo kelias, greičiau ir netolygiai nusidėvi padangos. Važiuojant ilgus atstumus dėl žemo slėgio padangos gali imti kaisti, todėl negrįžtamai pažeidžiama padangos konstrukcija ir padanga gali net sprogti. Naujuose automobiliuose yra integruoti slėgio davikliai, kuomet padanga pripusta pagal rekomendacijas, nustatomi rodmenys automobiliui, o sumažėjus slėgiui bent vienoje padangoje, skydelyje pasirodo padangų slėgio lemputė, tačiau skirtinguose automobilių modeliuose jų tikslumas nevienodas. Oro slėgis padangose turėtų būti nei per didelis, nei per mažas, tuomet Jūsų kelionės bus ir saugios, ir komfortiškos.


Padangų saugojimas


Ne mažiau svarbu tinkamai prižiūrėti ne tik sumontuotas padangas ant automobilio, bet ir ne sezono metu numontuotas padangas, kurios saugomos kitam sezonui. Padangas rekomenduojama laikyti paguldytas ant šono, bet ne atremtas protektoriumi. O jei neturite kur laikyti padangų, visuomet galite pasinaudoti serviso teikiama ratų saugojimo paslauga.